CENTAR ZA RAZVOJ I PROJEKTOVANJE MAŠINA

Razvoj modela učenja za razvoj proizvoda prema Karlsrue modelu (Entwicklung eines Lernmoduls für Produktentwicklung nach dem Karlsruhermodel)

a

U okviru DAAD projekta „Entwicklung eines Lernmoduls für Produktentwicklung nach dem Karlsruhermodel“ na Mašinskom fakultetu u Nišu 7. i 8. juna održan je workshop na temu „Einführung  von Einheitsvorlesungen für Lehrfach Produktentwicklung in den Partnerhochschulen in Südosteuropa nach dem Karlsruher Modell“ uz učešće profesora sa Univerziteta u Karlsruheu, Skoplju, Tirani, Novom Sadu, Beogradu, Sarajevu i Nišu.

Workshop je otvorio Prof. dr Vojislav Miltenović koji je uvodnom izlaganju pozdravio učesnike.

Dekan Mašinskog fakulteta u Nišu Prof. dr Zoran Boričić predstavio je Mašinski fakultet Univerziteta u Nišu.

Institut za razvoj proizvoda IPEK Univerziteta u Karlsruhe kao i model nastave koji prati razvoj proizvoda na Univerzitetu u Karlsruheu predstavio je Prof. Norbert Burkardt, šef odseka za razvoj proizvoda i naučni menadžment na IPEK-u.

Univerzitet u Karlsruhe-u ima tesnu saradnju sa industrijom, tako da studenti njihovog Univerziteta rade na razvoju konkretnih proizvoda koji su naručeni od strane industrije.

Razvoj proizvoda po modelu IPEK-a je u poslednjih 15 godina dao odlične rezultate tako da su njihovi studenti kroz timske projekte razvili veliki broj proizvoda koji su praktično primenjeni. Model razvoja proizvoda, primenjen na IPEK-u, prema rezultatima iz prakse, uvek dovodi do inovativnih i uspešnih proizvoda.

Tim studenata Mašinskog fakulteta u Nišu predstavio je gostima razvojni projekat „Konstrukciono rešenje elemenata sistema za peletiranje drvnog otpada“ čime je demonstriran dosadasnji model nastave na predmetu Integralni razvoj proizvoda na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Nišu.

Cilj DAAD projekta „Entwicklung eines Lernmoduls für Produktentwicklung nach dem Karlsruhermodel“ je uvođenje Karlsruhe modela nastave na Univerzitetima u Jugoistočnoj Evropi. Implementacija takvog modela nastave na Univerzitetima Jugoistočne Evrope treba da osposobi studente za konkretne probleme razvoja proizvoda. Formiranje ekspertskih grupa i timski rad su jedne od glavnih osobenosti modernog razvoja koje su pored visokog stručnog znanja implementirani u Karlsruhe modelu. Finalni cilj je neraskidiva saradnja između industrije i istraživackih timova na fakultetima formiranih od studenata.

Sredinom oktobra IPEK i Mašinski fakultet u Nišu počinju pilot projekat međusobne saradnje koji se bazira na međusobnoj saradnji timova iz Karlsruhe-a i Niša. Naručilac projekta je, po pravilu, nemačka firma koja se preko svojih predstavnika stara o pravilnom usmerenju projekta. Tim formiran u Nišu je video linkom povezan sa timovima na IPEK-u i paralelno sarađuje na pronalazenju rešenja. Takođe, tokom 4 meseca će tim naših studenata imati priliku da se takmiči sa pet timova nemačkih studenata i da razvije proizvod koji će biti prikazan na finalnoj prezentaciji koju posmatra veliki broj skauta najuspešnijih Nemačkih koncerna.

Po završetku pilot projekta uspostaviće se trajna saradnja sa Univerzitetom u Karlsruheu uz razmenu studenata između Univerziteta koji učestvuju u projektu.
a
a
a
a  
a  

 

adresa: Aleksandra Medvedeva 14, 18000 Niš, Republika Srbija; tel: (+381 18) 500 642; fax:(+381 18) 588 199